2 تیر 1395, 14:55
پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام تنها پژوهشکدهای است که به صورت رسمی، مأموریتش پژوهش برای تبلیغ است. پیشتیبانی علمی و پژوهشی از تبلیغات اسلامی یک امر زمینمانده است و بسیاری از نیازهای فرهنگی کشور دلالت بر این دارد که تبلیغات اسلامی نیاز به تحرک، سازماندهی و بازنگری در سیاستها، فرایندها و تأمین اثرگذاری مورد نیاز را دارد.
پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام در راستای تدوین مأموریتها و تحقق اهداف بالادستی خود، سه حوزه مأموریتی برای فعالیتهای خویش تعریف کرده است که عبارتند از:
الف: تولید علوم و فنون و هنرهای تبلیغی بر این حوزه جهت تمرکز بر دانشهای پشتیبانی کننده که ساختار لازم برای ماندگاری و کارآمدی را تأمین نماید. پیشبینی شده است در این مورد پژوهشهای بنیادین و کاربردی مورد نیاز باشد. برخی از موضوعات پیشنهادی عبارتند از:
ب: رصد و پیشبینی نیازها ضرورت فهم نیازها به ویژه نیازهای مخاطبین تبلیغ به پشتوانه دانشهای مورد نیاز گام اساسی در تحقق کارآمدی و ماندگاری است. در این مورد پژوهشهای کاربردی مورد نیاز میباشد. برخی از موضوعات پیشنهادی عبارتند از:
ج: تولید محتواهای تبلیغی: تأمین محتواهای مورد نیاز در مقام مصرف امری است که نیازمند دانش و فهم دقیق و مبسوط از نیازهای تبلیغی به ویژه نیازهای مخاطبین تبلیغ میباشد. در این مورد پژوهشهای کاربردی مورد نیاز میباشد. طی این عرصه گسترده و پیچیده به تنهایی از عهده مبلغین برنمیآید و نیاز به یک جریان دانشی و کارشناسی پشتیبانی کننده دارد که این مسئولیت عظیم را پژوهشکده برعهده گرفته است. برخی از موضوعات پیشنهادی عبارتند از:
تلفن تماس: 37740369 ـ 025_ساعات تماس: 10 الی 12 ظهر